Vlastní

Vybíráte docházkový systém? Přečtěte si, jak na to!

Problematika měření docházky se týká každé firmy, a to bez ohledu na to, zda v ní pracuje deset, nebo sto zaměstnanců. A nejde jen to to, že zaměstnavatelé musí evidovat pracovní dobu zaměstnanců ze zákona – mít k dispozici přesné informace o skutečně odpracovaných hodinách by mělo být v jejich vlastním zájmu. Nepřekonatelným nástrojem tak může být moderní docházkový systém. Ale jak vybrat ten správný?

Která kritéria výběru docházkového systému jsou opravdu podstatná?

Než se pustíte do hledání vhodného systému pro evidenci docházky, měli byste si ujasnit své požadavky. Sepište si na papír, co od něj čekáte a jaké by měl mít funkce. Na základě toho vám pak odborník, na kterého se při výběru obrátíte, doporučí ideální variantu.

Klíčové jsou především tyto faktory:

  • velikost firmy,
  • počet zaměstnanců,
  • částečné / komplexní řešení,
  • způsob ukládání informací (cloud / vlastní server).

izalozenispolecnosti.cz_ima_cz_01

Zároveň byste neměli zapomenout na osoby, které budou se systémem pracovat. Tedy na pracovníky personálního oddělení, vedoucí pracovníky apod. A samozřejmě ani na zaměstnance, neboť i ti vyžadují snadný přístup k personálním informacím, jako je počet odpracovaných hodin, zůstatek dovolené atd. V tomto směru je dobrou volbou docházka v cloudu. Je přístupná online kdykoliv a odkudkoliv.

Zvolte správný typ čtečky

Základem moderního docházkového systému je čtečka. Jedná se o nástupce klasických „píchaček“ a překonávají je snad ve všech ohledech.

Výrobci evidenčních systémů momentálně nabízí magnetické čtečky, čipové karty/klíčenky a čtečky otisků prstů.

Nevýhodou magnetických karet je riziko poškození magnetického proužku (karty mají tendenci se lámat) při neopatrném zacházení. Navíc nejsou tak praktické jako čipy, které jsou momentálně nejžádanější. Čtečky otisků prstů jsou pro většinu zákazníků zbytečně nákladné.

izalozenispolecnosti.cz_ima_cz_02

Integrace docházkového a přístupového systému

Pravděpodobně jste si položili otázku, zda je možné propojit docházkový systém s přístupovými systémy. Odpověď zní ano. Integrace vám přinese přesnější údaje ohledně reálně odpracované doby, času odchodu z areálu atd. Data lze následně využít v rámci zkvalitňování firemních procesů.

Vyžadujete-li komplexní řešení, kontaktujte společnost, která se zabývá jak docházkovými, tak přístupovými systémy. Od věci není ani napojení na bezpečnostní systém a další moduly, jako jsou evidence návštěv a vozového parku.

Myslete na GDPR

V květnu 2018 začne platit nová legislativa související s ochranou osobních údajů. GDPR rozhodně nepodceňujte a vyžadujte po dodavateli systému adekvátní řešení.

Datum: 31.12.2017 | Rubrika: Vlastní

O webu

Na našich webových stránkách dostanete informace o založení jednotlivých druhů společností. Jako jsou akciová společnost, společnost s ručením omezeným, veřejná obchodní společnost, komanditní společnost a družstvo. Každá z těchto společností má rozdílné způsoby založení. Poskytneme vám informace o tom, kdo má povinné vklady a základní kapitál. Kdo ve společnostech ručí. Kdo má povinnost tvorby rezervního, respektive nedělitelného fondu. A mnoho dalšího. Společné tyto společnosti mají, že vznikají zápisem do obchodního rejstříku.